Design Thinking

Od koncepcji do wdrożenia

Dla kogo?

Kadra zarządzająca, liderzy innowacji, osoby odpowiedzialne za rozwój produktów/usług i transformację procesów, zespoły projektowe.

Format

Online lub stacjonarnie, możliwość realizacji pojedynczego modułu wprowadzającego, dwudniowego szkolenia lub 3 miesięcznego programu.

  • projektowanie rozwiązań

  • efektywna współpraca

  • klientocentryczność

Obszary rozwoju

Bądź liderem innowacji

a black background with an orange and yellow wave
a black background with an orange and yellow wave
blue and white light fixture
blue and white light fixture
Firmy, które stosują Design Thinking, wdrażają innowacje nawet 2 razy szybciej i zwiększają skuteczność rozwiązywania problemów o 50%.

Tematy szkolenia

  • Design Thinking jako element strategii organizacji
    Projekty transformacyjne, rozwojowe oraz cykl innowacji.

  • Przykłady zastosowań Design Thinking
    Optymalizacji usług, produktów i procesów.

  • Skuteczne zastosowanie podejścia Design Thinking
    Od zdefiniowania problemu po wdrożenie prototypu rozwiązania.

  • Zrozumienie potrzeb klienta i użytkownika
    Narzędzia Design Thinking: mapa empatii, persona, prowadzenie obserwacji i wywiadów pogłębionych.

  • Definiowanie problemów
    Analiza przyczyn źródłowych oraz techniki reframingu.

  • Projektowanie innowacyjnych rozwiązań
    Ewaluacja pomysłów i ich wartości biznesowej, matryca wykonalności.

  • Prototypowanie usług i procesów

    Adaptowanie rozwiązań do konkretnych grup odbiorców i klientów.

  • Cykl iteracyjny w celu optymalizacji rozwiązania
    Systematyzacja użycia Design Thinking, scenariusze testowe, analiza feedbacku i ewolucja gotowego rozwiązania.

Korzyści ze szkolenia

Dla uczestników
  • Zastosowanie globalnie uznanej metodyki do tworzenia produktów, usług i procesów.

  • Umiejętność jasnego definiowania problemów oraz pracy w zespole projektowym.

  • Zrozumienie potrzeb klientów i wczesne testowanie koncepcji w celu optymalizacji kosztów.

  • Efektywna współpraca, lepsza komunikacja i synergia w zespole.

  • Skuteczne radzenie sobie z niepewnością i ryzykiem.

  • Rozwój umiejętności generowania pomysłów i wychodzenia poza utarte schematy.

Dla firmy
  • Lepsza adaptacja do dynamicznych zmian rynkowych i zmieniających się oczekiwań klientów.

  • Większa innowacyjność produktów i usług: Zastosowanie Design Thinking przyczynia się do tworzenia rozwiązań, które realnie odpowiadają na potrzeby rynku.

  • Skrócenie czasu wdrożenia nowych koncepcji oraz redukcja kosztów wynikających z błędnych decyzji.

  • Budowanie kultury eksperymentowania i uczenia się, sprzyjającej innowacjom.

Twój sukces jest naszym priorytetem

Dokładamy starań, aby każde szkolenie dostarczało maksymalnej wartości — łącząc sprawdzone metody, angażującą formę i indywidualne podejście. Nasze programy są projektowane tak, aby odpowiadały na konkretne potrzeby organizacji i przynosiły trwałe rezultaty.

Autorska metodyka

Stosujemy autorską metodykę czerpiącą z neuronauki aby uczestnicy mogli doświadczyć zmiany w angażujący sposób.

Retencja wiedzy w uczeniu aktywnym sięga 70% (w porównaniu do 10-20% przy tradycyjnych metodach).

Personalizacja szkolenia

Pracujemy na przykładach z branży, dopasowując program do konkretnych wyzwań zespołu.

Personalizacja uczenia się zwiększa zaangażowanie pracowników nawet o 46% a efektywność szkolenia o 32%.

Każde szkolenie to pakiet praktycznych technik i narzędzi, które uczestnicy mogą przećwiczyć i wykorzystać po szkoleniu.

Praktyka zwiększa nawet o 20% późniejsze stosowanie nabytych na szkoleniu umiejętności.

Stawiamy na praktykę

Case Study

WPROWADZENIE DO DESIGN THINKING DLA DSS+ CONSULTING

man wearing black and teal dress suit standing near gray wall
man wearing black and teal dress suit standing near gray wall

Mieliśmy przyjemność zrealizować szkolenie wprowadzające metodykę Design Thinking dla ~1000 konsultantów międzynarodowej firmy konsultingowej DSS+ Consulting. Sesja skupiała się na praktycznym przedstawieniu metodyki z uwzględnieniem możliwych zastosować w obszarze generowania rozwiązań przez konsultantów. Przeprowadziliśmy uczestników przez elementy procesu, od zrozumienia potrzeb klientów przez prototypowanie i testowanie rozwiązań. Omówiliśmy branżowe case studies, obrazujące jak zastosowanie podejścia przełożyło się na konkretne wyniki biznesowe.

Dane mówią same za siebie

Konsultanci wykorzystujący metodykę Design Thinking osiągają lepsze rezultaty biznesowe i budują trwalsze relacje z klientami. Wg raportu McKinsey firmy stosujące podejście Design Thinking odnotowują dwukrotny wzrost przychodów w porównaniu do konkurencji.
Dane: McKinsey, Business Value of Design (2018)

Trenerzy i moderatorzy

Kamila Tudek

Certyfikowany Facylitator oraz Coach. Praktyk Design Thinking. Ponad 18 lat doświadczenia zawodowego w rolach Project Managera, Account Managera, Lidera zespołów, Coacha oraz eksperta ds. zarządzania wiedzą i innowacją w branży konsultingowej, IT oraz telekomunikacyjnej. Doświadczenie zdobywała m.in. w: PLAY, e-point, Bain & Company oraz EY. Pomaga Klientom odkrywać potencjał i budować środowisko sprzyjające innowacji. Twórca strategii i framework'ów oraz autorskich warsztatów dla zespołów opartych na neurodydaktyce.

Karolina Pułka

Certyfikowany Facylitator. Praktyk Design Thinking. Ponad 18 lat doświadczenia w prowadzeniu międzynarodowych projektów rozwojowych oraz programów edukacyjnych. Doświadczenie zdobywała m.in. w: Hewlett Packard, Google i EY. Specjalizuje się w Design Thinking, facylitacji i projektowaniu angażujących szkoleń, które wspierają rozwój kompetencji i kreatywnego myślenia w organizacjach. Twórca autorskich warsztatów dla zespołów opartych na neurodydaktyce oraz storytellingu.

Zrób krok ku zmianie

Porozmawiajmy, jak to szkolenie może wesprzeć Twój zespół w praktyce. Chętnie udzielimy dodatkowych informacji, podpowiemy program dopasowany do potrzeb Twojej organizacji i przedstawimy spersonalizowaną ofertę.

Zadzwoń do nas lub zostaw numer

+48 694 645 081

Napisz do nas

kontakt@totalflow.pl